مهمترین هدف این مقاله، تصحیح هیلچارت نیروگاه مارون است. به این منظور از روشهای عددی به کمک نرم افزار ANSYS CFX برای شبیهسازی جریان در اجزای توربین استفاده شده است؛ که شامل موارد زیر است:
محفظه حلزونی، پرههای ثابت، پرههای متحرک، رانر و درافت تیوب.
هندسه چرخ به وسیله CMM و هندسه سایر اجزا به وسیله نقشههای موجود، به کمک نرم افزار CATIA رسم شده است.
شبیهسازی جریان، برای دبیهای مختلف ورودی، در بازشدگیهای متفاوت پرههای متحرک، شکل گرفت تا اطلاعات کافی برای رسم هیلچارت به دست آید. نتایج نشان داد که در مقایسه با هیلچارت قبلی، در بهترین نقطه کاری توربین، در حالی که مقدار بازده، کاهش یافته است اما میزان هد افزایش پیدا کرده است. این تغییرها بهطور مشابه در سایر نقاط کاری توربین نیز مشاهده میشود. همچنین نتایج، حاکی از بروز کاویتاسیون شدید در لبه خروجی چرخ میباشد.