:: دوره 2، شماره 5 - ( 6-1394 ) ::
جلد 2 شماره 5 صفحات 64-50 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی کنترل کننده PID برای کنترل بار-فرکانس در سیستم قدرت با توربین آبی دارای جبران کننده افتی گذرا
غضنفر شاهقلیان
دانشگاه آزاد اسلامی ، shahgholian@iaun.ac.ir
چکیده:   (10781 مشاهده)
وظیفه اصلی کنترل فرکانس-بار (LFC) برگشت خطای فرکانس حالت دائمی به صفر است. انحراف فرکانس از مقدار نامی و تامین توان اکتیو مورد نیاز مصرف کننده‌ها، باعث تغییر آب ورودی به توربین می‌شود. در این مقاله با بیان معادله حالت و تابع انتقال سیستم کنترل بار- فرکانس با توربین آبی، پایداری سیگنال کوچک همراه با اثر تغییر پارامترها مانند ثابت اینرسی، زمان شروع آب و ثابت تنظیم سرعت بر رفتار دینامیکی سیستم بررسی شده و کاربرد جبران کننده افتی گذرا در پاسخ توربین آبی با آنالیز مقادیر ویژه و شبیه سازی رفتاری دینامیکی سیستم قدرت نشان داده می‌شود. همچنین با استفاده از توابع انتقال، کنترل کننده PID برای کنترل بار-فرکانس سیستم قدرت طراحی شده و تغییر بهره‌های کنترل کننده بررسی می‌شود. نتایج شبیه سازی برتری پاسخ کنترل کننده پیشنهادی را نسبت به پاسخ کنترل کننده متداول انتگرالی نشان می‌دهد.
واژه‌های کلیدی: توربین آبی، کنترل فرکانس، آنالیز مقادیر ویژه، پایداری سیگنال کوچک، جبران کننده افتی گذرا
متن کامل [PDF 600 kb]   (4874 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تجهیزات برقی


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 5 - ( 6-1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها